Superuser
Das unabhängige Silicon Graphics User Forum seit 2001
Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
Hast du deine
Aktivierungs E-Mail
übersehen?
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Neuigkeiten:
Habt Ihr Interesse, ein Board als Moderator zu unterstützen?
Bitte meldet Euch per PM.
Übersicht
Hilfe
Suche
Kalender
Einloggen
Registrieren
Impressum
Haftungsausschluss
Datenschutzerklärung
mood-indigo.org - Das unabhängige Silicon Graphics User Forum
»
Anwendersoftware
»
Grafiksoftware
(Moderatoren:
Sparky
,
Jerry
) »
3dom: 3D Solid Object Modeler
« vorheriges
nächstes »
Drucken
Seiten: [
1
]
Nach unten
Autor
Thema: 3dom: 3D Solid Object Modeler (Gelesen 3093 mal)
Thomas W.
Mood Guru
Beiträge: 1368
This is where I start to have fun...
3dom: 3D Solid Object Modeler
«
am:
01. Januar 2004, 14:07:13 »
Homepage:
http://threedom.sourceforge.net/index.html
Beschreibung:
3dom is a 3D Solid Object Modeler, designed to be independant of the renderer back-end.
Highlights include constructive solid modeling, reality-based material representation, a flexible plugin system, scripting through Python bindings and a constraint solving engine.
System requirements:
3dom is written in C++ and should compile on any UNIX (or Linux) platform.
Development is being done on Linux.
A configure-script will detect the availability of the necessary tools and libraries.
Besides the traditional tools (recent C++ compiler (egcs, gcc 2.8
(IRIX CC does well too)
), make, bison, flex, shell-utils) following libraries are needed:
- Qt version 2.0 or higher, including the opengl extension!. As far as I know, the OpenGL extension is not available in any binary package-form, but instead must explicitly be compiled seperately. The extensions can be found in the src distribution of Qt.
- Mesa (any version) or another implementation of the OpenGL API.
Download:
http://download.sourceforge.net/threedom/3dom-Chimay-fullsrc.tgz
Gespeichert
mood-indigo.org - Das unabhängige Silicon Graphics User Forum
3dom: 3D Solid Object Modeler
«
am:
01. Januar 2004, 14:07:13 »
Drucken
Seiten: [
1
]
Nach oben
« vorheriges
nächstes »
mood-indigo.org - Das unabhängige Silicon Graphics User Forum
»
Anwendersoftware
»
Grafiksoftware
(Moderatoren:
Sparky
,
Jerry
) »
3dom: 3D Solid Object Modeler